2009. szeptember 13., vasárnap

8.nap: New York

Azt hiszem ma megint kigyalogoltuk magunkat. De mindenek előtt még mutatnék pár fotót a tegnapi szállásunkról. Az épület egy tipikus amerikai régi építésű épület a 99.utca és a Broadway sarkán, amit most építettek át belülről szállodának. Teljesen elégedettek voltunk vele.

Hotel 99

És ami a legjobban tetszett benne, hogy igazi tűzlétrája volt, amit rögtön ki is kellett próbálnom:

A mai délelőtt folyamán úgy döntöttünk, ha már Manhattan északi felében vagyunk, miért is ne néznénk meg Harlemet.
Útközben megnéztük New York egyik híres egyetemér a Columbia University-t. Amikor megláttam az épületeket az jutott eszembe, hogy Szeged is egyetem város, gyönyörű épületekkel, de ide még én is szívesen beíratkoznék.

Ez pedig a könyvtár épülete:

Kicsit tovább sétáltunk, majd az egyik utcában találtunk egy akkora emlékművet Grant Admirálisról, mint Magyaroszágonegy közepes templom. (érdekes, mert a látványosságokat mutató térképen nem volt bejelölve)

Az emlékmű körül pedig végig a barcelonai Güell Parkot idéző padok voltak:

Sajnos az nem derült ki, hogy tényleg van e köze a padoknak Gaudihoz.
Harlembe érve, az elején egész nyugodtan sétáltunk, amikor azt vettük észre, hogy egyre kevesebb a fehér ember körülöttünk. Igazából nem volt parás a helyzet, mert az egész környék be van kamerázva illetve elég sok rendőrautó is rohangált a környéket.
A fő ok, amiért el akartam jönni Harlembe az az Apollo Theater, ahol Michael Jackson pályafutása elindult. Kicsit több emlékre számítottam, de azért így is akadt szép számmal:

A járdát ilyen rajzok díszitik

Ez még útban a színházhoz volt
Visszafelé pedig egy kis kitérővel a Central Park felé mentünk. Egyszerűen nem tudok betelni azzal sem :)

Ugye milyen szép. Otthon is kellenének ilyen parkok

Nagyjából ezzel el is telt a délelőtt. Délben áttaxiztunk az új szállodánkba, ami az 56.utcában található 4-5 percre a Cenral Park déli bejáratától. Lecuccoltunk és valami programot kerestünk magunknak. Vettünk egy hetes metró bérletet és felszálltunk az első metróra. Érdekes itt a metró, mert vannak betűvel és vannak számmal jelölt metrővonalak. Még nem jöttünk rá mi a külömbség. A másik érdekesség, az az állomások szélessége:

A kétirányú sínek között 3-4 méternél több hely nincs (és ez szinte minden állomáson így van. Ami engem nagyon zavart a metróban, hogy az állomásokat nem tudják szellőztetni és iszonyű melek (kb 40 fok) van. A metró szerelvényeket pedik 16-18 fokra lehűtik klímával. Ez elég kellemetlen. Na mindegy, megszokjuk :)
A metróval rövid idő alatt már azt vettük észre, hogy Brooklynban vagyunk. Innen gyorsan vissza is fordultunk és Dél-Manhattanaig le sem szálltunk. Itt az első megálló pont a Wall Street volt. Tök jó, mert ide mindenképpen el akartam jönni.

A világ leghíresebb és legnagyobb tőzsdeépülete

Érdekes látni azt az épületet, ahol naponta dollárd milliárdok megfordulnak :)
A Wall Street végén van a Trinity (Szentháromság) Templom (sajnos nem nagyon lehetett fotózni). Régen ez a templom volt New York legmagasabb tornya a maga 85 méterével, ami jelezte a hajóknak a szárazföldet. Nagyon tetszett, hogy a templomban volt mindenki számára használható mellékhelyiség. Otthon (meg máshol sem) a templomokban még nem tapasztaltam ilyet. A templom néhány száz méterre volt a híres Ground Zero-tól, ismertebb nevén a World Trade Center egykori helyétől. Jelenleg folyik az új épület építése

Milyen dúrva, hogy 8 éve (és 1 napja) itt még a világ legmagasabb ikertornya állt
Ide még valamelyik este visszaakarunk jönni, mert ha minden igaz a tornyok helyén esténként két reflektor világít az égre szimbolizálva a 2 hatalmas épületet.
Innen még megnéztünk egy toronyházat: a Woolworth Buildinget, ami elvileg híres, de nem tudom miről. Minden esetre a 60 szintes (241 méter magas) gótikus épület gyönyörű. Mellette volt egy kis park: a City Hall Park, aminek a közepét egy hatalmas többmedencés szökőkút diszített:

Ezután már úgy éreztük, hogy mára is megvolt a kilóméterünk és visszajöttünk a szállodába. Ja még nem is mutattam, egy hétig itt fogunk lakni:

Club Hotel Manhattan, 2116-os szoba
Szerintem nagyon szép, csak a konyhája kicsi :) És hiába van a 21. emeleten a környék felhőkarcolói között nem sok mindent látunk az ablakból :)
Ennyi volt a mai nap. Már a holnapi napot is megterveztük. Érdemes lesz velünk tartani.

Üdvözlök Mindenkit:

Christine írta...

Ne felj veled tartok holnap is! :-))) Jo a te szemeddel is latni mindezt. Ugyhogy ram szamithatsz! :-)))

Osli írta...

Mennyi olvasnivaló volt, izgalmas napotok lehetett. Jó lehet így csalinkázni ebben a nagy városban.
Kíváncsi lennék azért a 21. emeletről egy utcafotóra ;)

Unknown írta...

"Im so excited, I just can't hide it...!" :D

Remélem jónagyot csaptál a BULL hátsójára! ;) Azszem vmi ilyesmit ígértél... ;)

A Harlem-ről a Die Hard jelenet jutott eszembe :D ... a lényeg, hogy túléltétek :)

Üdv. nektek!
Erv

Secima írta...

Olvaslak ám minden nap, de a kommentelés most egy kicsit elmaradt. Izgatottan várom mindig, hogy mi minden történik veletek. Jó olvasni a napjaitokról. Jövök holnap is. További jó utat!

Unknown írta...

Mennyi látnivaló :) kösz a beszámolót és a fényképeket ma is :) Molleeval is találkoztok? elég izgis lenne :D Holnap is jövök!

Rucola Designs írta...

Ma elmaradt az ébresztés, de gondolatban ott vagyok ám veletek, Sabee-val meg is dumáltuk! :) Jó mozgalmas napotok volt, szuper a beszámoló megint! Mi meg kreatívba nyomtuk itthon. :)

Névtelen írta...

Mi is a Hotel 99-ben fogunk megszállni. Megnéztem Google mapsen, de úgy láttam, nincs kiírva a neve. Ami még rosszabb, hogy a házfalakon sincs utcatábla, legalább is a Broadwaynek ezen a részén. Kicsit kezdek félni. Ti hogy tudtatok így tájékozódni?

koppanyi

koppanyi írta...

Hello!

Visszatértünk New Yorkból, és mint említettem, úgyszintén a Hotel 99-ben szálltunk meg. Csak jókat tudok írni róla. Mi a 7. emeleten voltunk, de nagyon segítőkész volt a személyzet, mikor hősugárzóra volt szükségünk, rögtön hoztak egyet, a repülőgép beszállókártyáját is - amit a neten foglaltunk - kinyomtatták nekünk. Szappant sampont és törülközőt már eleve ott adtak és majdnem mindig újakat is kaptunk.

Nagyon szuper volt minden, Manhattan csodás. Kár, hogy alig értem az amerikai angolt, de azért boldogultunk.