2009. szeptember 10., csütörtök

5.nap Washington D.C.

Kora reggel elindultunk Niagara Falls-ból az Egyesült Államok fővárosa Washington D.C. felé. 700 km út állt előttünk. Már előre rettegtem a hosszú buszozástól, de viszonylag jól bírtam. Az úton ami nagyon tetszett az a rengeteg csőrös kamion, amivel találkoztunk. Én teljesen odavagyok értük. Annyira tekintélyt parancsolóak, hogy az ember nem is merne szembeszállni velük.


Közben még Pensylavania államban, valahol az út mellett megálltunk egy amish "piacon". A piac egy nagyobb pékségből és egy vegyes boltból állt, ahol minden saját készítés vagy saját termelés volt - gyümölcsök, pékárúk, ruhák, fonott kosarak.
Az amishok egy nagyon egyszerű nép, se TV, se internet, csak a család és önmaguk. Valamikor a 17.században keültek Európából ide Amerikába. Főként zöldségtermesztésből élnek. Elég sok pénzük van, de szinte semmire nem kültenek.


A teljes út New York, Pensylvania és Maryland államokon keresztül vezetett. Ezek közül nekem legjobban Maryland tetszett. Főleg , hogy itt már tudtam nem vagyunk messze a céltól :)


Itt volt az utolsó pihenőnk Washington előtt. Itt egyből biciklire is pattantam :)



Nagyjából 5 óra körül érkeztünk meg. A szállodánk egy Hilton hotel, minden széppel és jóval felszerelve. 2 éjszakát fogunk itt tölteni.


Este még egy kivilágított Washington-i városnézésre mentünk, ahol megnéztük a leglényegesebb és leglátványosabb helyeket: JFK központ, Washington emlékmű, II.világháborús emlékmű, Kapitólium és a Fehér Ház. A Fehér Háznál hatalmas rendőri tömeg, K9-es rendőautók, helikopterek, minden lezárva: Barack Obama éppen most ért haza valahonnan és kb 8 motoros rendőr, 10 kommandós autó, és még egy halom egyéb biztonsági autós konvoj közepén egy limuzinban elgurult előttünk. Na, ilyet sem lát minden nap az ember :)

JFK kulturális központ, ahol Fisher Iván is "fellép" a hónapban


A II.világháborús emlékmű előtt


A Fehér Ház (hátulja)


A Kapitóliummal a háttérben
Első nap ennyit láttunk Washington D.C.-ből. Egyébként tök érdekes, mert egy egész kis város (Budapesthez képest). 800.000 lakosa van és rengeteg fehér épület és rengeteg fa van. Ezért is hívják itt zöld-fehér városnak.
Remélem holnap világosban még többet megismerhetünk belőle.
Üdv Mindenkinek

8 megjegyzés:

Christine írta...

Nappal is szep lesz meglatod! :-)) Mar alig varom hogy a te szemeden kersztul is lassam. Minden reggel 6-kor veled kezdem a napot. :-))

Unknown írta...

nem nagyon van most időm a suli mellett internetezni, de a Te beszámolóidat ki nem hagynám :) Tök, jó, hogy Washingtonba is eljutottatok, nem is tudtam, hogy ilyen "kicsi" város, már alig várom a nappali fotókat. És még hogy Obamához is olyan közel kerülhettetek :) tényleg nem minden nap lát ilyet az ember :)

Ányi írta...

Nekem a biciklis kép a kedvencem :-)
Én is naon szívesen olvasom a beszámolóitokat, főleg, hogy már picit jobban ismerlek benneteket, így sokkal érdekesebb nekem is. Bár a helyek önmagukban is vonzóak! Érezzétek jól magatokat nagyon továbbra is!
Ui: A mail-t megkaptad?

Osli írta...

Az a biciklis kép olyan mint a kerékpár utat jelző figurka :)
Szerintem az Obamás találkozó direkt nektek lett odaszervezve :D Egyébként szuper időzítés ;)
Remélem világosban látjátok majd a zöldet és fehéret is. Jövök majd holnap is olvasni téged :)

Unknown írta...

Gyerekek! Én nem is tudom, hogy miként tudjátok mindezt a sok ingert feldolgozni! Total overload! (Én is akarok olyan nagy behemótot! ;))
Obama-t csókoltatom és üzenem: szerintem jó fej, és nem hazug, ahogy azt állítják! :D http://edition.cnn.com/video/#/video/politics/2009/09/09/obama.heckled.cnn

Peace and God bless America!

Rv

Janka írta...

Elképesztő helyekre jutsz el, irigyellek érte :) Kiváncsian várom, mi történik még veletek.

ilgya írta...

Nagyon élvezetes a beszámoló!!! Köszönjük az élményt és a sok sok gyönyörű képet!

Rucola Designs írta...

Nagyon bííírom a beszámolóidat! :) Szívjatok magatokba mindent, ez annyira szuper! :)