2009. szeptember 23., szerda

18.nap: Kirándulás Chitzen Itza-ba

Ányiék barátainak köszönhetően, (akik az év egyik felében Mexikóban laknak) a mai napon egy gyönyörű kiránduláson vettünk részt (Köszi Ányiék és köszi Gáborék).Kora reggel egy luxus busz jött értünk az üdülőhöz, ahol üdítőt, süteményt, gyümölcsöt és persze Korona Sört szolgáltak fel az egész út alatt.

Sörivó barátaimnak üzenem, hogy itt mindenhol ingyen adják korlátlanul a sört :)

Utunk először egy gyönyörű barlanfürdőhöz (ha minden igaz: Cenote Ik Kil a neve) vezetett, ami egy gyönyörű ecoparkban elyzkedett el, ahol lehetőség volt a barlangban lévő tóban megfürödni. Sajnos nagyon hideg volt a víz, ezért Arival szolidáltam és nem mentem be én sem. Pedig nagyon jó lett volna. Itt találkoztunk először Mexicóban magyar emberrel. Bár nem biztos, hogy turista volt, eléggé törte a magyart.

A fürdő megtekekintése után meglátogattuk a park ajándékboltját és "felpróbáltunk" egy-két dolgot :)

maja maszk

Innen egy étterembe vittek minket, ahol megkóstolhattuk a mexikói konyha ízeit. Ebéd közben helyi néptáncosok szórakoztattak bennünket.

Innen mentünk tovább a nap fő látnivalójához: Chitzen Itza-ba (nem, nem Chicken Pizza :)), ahol a világ új 7 csodájának egyike a Maya Piramis áll. Nagyszerű érzés ekkora csodákat látni.

A terület tele volt maja romokkal, templom maradványokkal. Itt töltöttük a délután további részét.

Sőt majdnem részesei lettünk egy olyan eseménynek, ami az elmúlt 30 évben csak egyszer történt meg: Minden évben szeptember 21-én (és 22-én) a nap olyan szögben süt a Maya templomra, hogy az egyik sarok árnyéka úgy vetődik, mintha egy kígyó formát alkotna. Általában mindig felhős ez a nap. Nagyjából délután 4,50 körül kell az eseménynek bekövetkeznie. Egész nap felhős volt az ég és 4 óra körül kisütött a nap. Mindenki nagyon örült, hogy láthatjuk ezt a ritkaságok. Az árnyék már kezdett jól alakulni. Kb 3-5 perc kellett volna még, amikor a felhők ismét eltakarták a napot és az árnyék eltűnt. Majdnem sikerült.De akkor is az élmény, hogy itt lehettünk mindent megért.

A piramis jobboldalán kellett volna látnunk a "kígyót"

Este fél 8 körül értünk visza a szállásra hullafáradtan. Holnapra pihenős napot tervezünk, de majd kiderül, hogy sikerül :)
Ölelek Mindenkit:

Bea írta...

Követem a napjaitokat, és nem, nem irigykedek. :-)
Viszont az jutott most reggel eszembe, hogy nem ennétek már egy főzeléket? :-)

Christine írta...

Na, most jutottam el odaig hogy en is sargulok. :-))) A maja-aztek orokseg megezese az egyike a "bakancslistam" oszlopos tagjainak.
Kerdesem nekem is volna: Nem kaptok alkoholmergezest? :-)))

Ányi írta...

:-)))

Rucola Designs írta...

Tényleg tudod még fokozni! :) A piramisokon már szétirigykedtem magam pár éve, mikor a barátaink mutogatták a képeiket (ráadásul el is mehettünk volna velük...)
Azért nagyon vigyázz, nehogy nemzetközi bonyodalom legyen abból, hogy sörnek nevezted a kukoricalét, mert a csehek, belgák és németek már tiltakoznak! :) Persze ingyen és üdítőként én is meginnám ám!!! :)

Osli írta...

Nekem az a kalapos kép nagyon tetszik ám! :D Bár kíváncsi lennék, hogy szállnál fel vele a villamosra ;)
Szuperek a piramisos fotók is, és az élmény is amit írtál. A barlangi fotók is nagyon tetszenek.
Abban meg nem bízom, hogy a következő bejegyzés arról fog szólni hogy unatkoztátok agyon magatokat :D

Unknown írta...

Már alig bírom követni, hogy merre is jártok :) Gyönyörű helyeket fedeztetek fel most is :)

Budaházi Brigitta írta...

Ez naggyon kúl progi volt! Itt én biztos kábultan mászkáltam volna, mert az ilyen kultikus helyeken még a levegő is vibrál! Örülök, hogy a szemeteken (objektíveteken) keresztül láthattam. Köszönöm.