2009. június 21., vasárnap

Horvátország: 1.nap - szombat

Végül is fél 1 volt mire mindent úgy bepakoltunk a kocsiba, hogy minden ajtót és a csomagtartót is be tudtunk csukni. Az útvonal: Szeged-Budapest-Letenye-Zágráb-Split innen komppal Brac sziget volt. Szegedtõl Zágráb utánig én vezettem 1-2 technikai szünettel, innentõl pedig Ari vette át a kormányt. Amikor elõször megláttuk a tengert úgy éreztük ismét meg kell állnunk. Ez a fotó itt készült.

Innen Splitig szinte meg sem álltunk, ahol néhány perc szédelgés után meg is találtuk a nekünk pont megfelelõ kompot, amire éppen 5 perc múlva lehetett felhajtani. LaceE ki a kocsiból, rohanás a jegyirodába, jegyet megvesz (autó 140, felnõtt 30, gyerek 15 kuna), rohanás vissza a kocsihoz és már hajthattunk is fel az óriási "csónakra". A kompról gyönyõnyû kilátás nyilt elõször Split vásorsára, majd ahogy közeledtünk Brachoz, Supetar látványa tárult elénk. Az idõjárás végig tökéletes volt, sem túl hideg, sem túl meleg, pont utazáshoz való volt, de a kompon azért rendesen fújt a szél. Ez a lányok hajszerkezetén meg is látszik

A kikötõtõl kocsival 3-4 kilóméterre van a szállásunk (gyalog mintegy 10 percre). Ideértünk :) Minden nagyon gyönyörû. Az épület kb 25 méterre van a tengertõl, az ablakból látjuk a vizet :) Az egész környék tiszta mediterrán környezetben helyezkedik el: pálmafák, leanderek, citromfák amerre csak néz az ember. (Irigykedjetek csak, de nemsokára jött a feketeleves)
Ha már itt vagyunk irány a tenger. Arival le is battyogtunk a számomra tökéletes hõmérsékletû vízhez, Ari egy kicsit hidenek érezte, ezért leült olvasgatni. Úgy volt, hogy Era és Szandra kajálnak valamit és jönnek utánunk. Én a vízben, ezerrek tempózok a bólyákhoz, gyanús felhõk az égen és gyanús esõcseppek az arcomban. Rohanás ki a vízbõl, vissza az apartmanba. Az egész olyan 15 perc alatt zajlott le. El is állt az esõ, de mivel még felhõs volt az ég, kitaláltuk, hogy szétnézünk kocsival a környéken. Elindultunk. 2 sarok múlva olyan mennyiségû esõ szakadt ránk, hogy a kocsiajtót kinyitva a küszöb alatt 1 centivel ömlött a víz végig Supetar utcáin. Néhány másodpercenként hatalmas, egész eget betöltõ villámok csapkodtak. Ilyet még élõben nem láttam. Nyomás vissza a szállásra. Vacsora utánra szinte teljesen elált az esõ és a korábban boka fölöttig érõ vízözön úgy tûnt el, ahogy jött, pillanatok alatt.
Kisétáltam még egy pár percre a partra. Gyõnyõrû látvány tárult elém. A nap szemmel láthatóan kb 2 perc alatt tűnt el a hegyek között, úgy hogy az ég másik felén egy teljes szivárvány látszódott. Csodálatos volt. Már emiatt is megérte, hogy esett az esõ.

Üdv mindenkinek:

Unknown írta...

Barátom! ESKÜSZÖM élvezem ahogyan összefoglalod a dolgokat...elmehetnél mesemondónak ;)

p.s. ha segít...itt is esik!! ;)
p.p.s. a q..a anyját! Grrrr.

eralilla írta...

Nagyon tetszenek az ilyen uti leírások. Ha már én nem jutok el ilyen helyre... S ez az utolsó fotó csodálatos. Köszi!

Secima írta...

Hú! A fotó tényleg gyönyörű és a leírás is nagyon olvasmányos. :))