2009. augusztus 16., vasárnap

Prága 3. nap

Ma igazán nyári napra ébredtünk. Hajnali 9-kor már legalább 25 fok volt és a nap folyamán simán karcolta a 30 -at is.
Reggeli után elindultunk a maradék látnivaló felderítésére. Egy 2006-os német nyelvű utikönyv szerint létezik egy FotoHaus nevezetű hely, ahol folyamatos fotókiállításokat lehet megnézni. Hát rájöttünk, hogy a 2006-os könyv már idejét multa és 2 éve már egy ruhabolt van a helyén :) Na, akkor ezt is kipipáltuk. Jöhet a következő látnivaló. Hogy egy kis sikerélményünk legyen, elindultunk a Prágai várba, amit messziről már láttunk, szóval az tuti ott van, ahol lennie kell. :)
És ott is volt. A prágai Hradzsin a világ legnagyobb összefüggő várterülete amely "az isteni dombon" helyezkedik el. A várterület közepén a Szt.Vitus székesegyházat még IV.Károly kezdte el építtetni 1344-ben és röpke 600 év alatt meg is épült. De megérte rá "várni". Ha éppen Prágában jártok és van 2 óra szabadidőtök sorban állni nézzétek meg belülről is, mert nagyon szép. A várban biztos ami biztos még egy hűsítő sört is legurítottunk :) A vár mögötti részről teljesen belátni szinte egész Prágát. Innen szépen visszabattyogtunk a folyóparta és persze ma sem maradhatott ki a Károly-híd, amin ma is háromszor végigmentem :) Némi szuvenír vásárlás után szétváltunk a testvéreméktől. Ők meg akarták keresni egy olyan turista információt, ahol a helyi kerékpárútvonalakról adtak volna felvilágosítást. Persze, hogy szombaton szünnap van :(
Mi pedig tovább sétáltunk a Óvárosi tér felé, ahol először a Csillagászati óraművet (mint Prága jelképét) néztük meg és vártuk a csodát, hogy egész órakor egy kis ablakban megjelenjenek az apostolok. Legalább 1000 turista várta velünk együtt a maximum 30 másodperces "műsort" Kicsit vicces volt az egész. Kárpótlásul megnéztük a Salvador Dali és a Alfons Mucha (emlékeztek még Krisssz Mucha-s freebiejére, nekem nagyon tetszett és használtam is - köszi utólag is :)) kiállításának egy kisebb részét. A kiállításon volt néhány Andy Warhol alkotás is, amelyeket meg lehetett vásárolni. Egy 80x80-as Merilyn Monroe kép kb 600.000 Ft volt. Azon gondolkodtam, hogy ha eredeti, akkor nagyon olcsó, ha másolat vagy hamis akkor nagyon drága. Így ott is hagytam :D
A hatalmas kultúrális élmény után már jöttünk is vissza a szállodába, ahol egy kis pezsgő mellett értékeltük a látottakat, tapasztaltakat.
Hát most itt tartunk.
És jöjjön néhány fotó a mai napról is:

A prágai metróban

A Szt. Vitus székesegyház elött

A Kohl kutnál

Kilátás a vár mögul

A Károly hídról

Egy szobor a Károly hídon. A legenda szerint aki megsimogatja, az visszatér Prágába

Az Ovárosi tér

Prága egyik jelképe

és a teljes óra
Holnap (vasárnap) délelőtt indulunk haza. A következő bejegyzés már otthonról lesz és remélem scrappel tudok végre jelentkezni :) Köszönöm, hogy Velünk tartottatok Prágába is. Ígérem néhány héten belül egy még komolyabb útra utazhatunk együtt. Tartsatok velem akkor is. Virtuális bőröndöket bepakolni. Szeptember 5-én indulunk. És a célpont? Ez maradjon egyelőre titok, de tuti nem bánjátok, meg ha az utitársaink lesztek :) Annyit azért elárulok, hogy életem legnagyobb utazására készülök és kerek 1 hónapig fog tartani. Furdaljon egy kicsit a kíváncsiság Titeket :)
Szép napot Mindenkinek

Judit írta...

Szia!

Változatlanul irigykedem, simogasd meg helyettem a szobrot is hát ha úgy is érvényes a legenda! Gyönyörű lehetett Prága, és kíváncsi vagyok hova indulsz szeptemberben.

Osli írta...

Jó kis kirándulás volt.
Az utolsó mondatoddal meg felcsigáztál rendesen! Már előre várom, hogy mi lesz az újabb úti cél. :)
Várom a scrappes összefoglalód is :D

Secima írta...

Köszi a beszámolót. Jó volt veletek utazni és én is nagyon várom a következő utatokat. :)))
Jó utat hazáig!

Unknown írta...

Én is olvastam a kirándulásaitokat, egyszer jó lenne ezeket a saját szememmel is látni, köszi a beszámolókat :) Engem is nagyon felcsigáztál az utolsó soraiddal, majd megesz a kíváncsiság, hogy hova utaztok 1 hónapra :) Mondjuk van egy tippem... de majd elmondom, ha Te is ;)))

Rucola Designs írta...

Olyan jó volt egy kicsit újra ott lenni Prágában, köszi! :)

Christine írta...

Szuper volt veled "vegigjarni" ezt a gyonyoru varost! Koszonet erte! Es most tenyleg hagyod hogy kifurja az olalunk a kivancsisag hogy hova mentek legkozelebb? :-))))

Unknown írta...

...és a szeptember 5-ei cél pedig nem más, mint...najó, nem lövöm le ;)

Üdv. immár magyar honban! :)

krisssz írta...

Naaaaaaaaa, ez nem ér!! Szuper a prágai beszámoló, jöhetnek az oldalak is hozzá:)
Csak neked felraktam egy kedvenc panorámámat:) Ez nem gömb, de rá lehet nagyítani.Akkor csak nekem elárulod?:)))))

Unknown írta...

szia, nézz be hozzám, vár egy kis játék :)