2009. szeptember 11., péntek

6. nap: Washington D.C.

Ma jó sok mindent sikerült megnéznünk Washingtonból. Reggel 9 órakor indultunk el. Először az Arlington Temetőhöz vezetett az utunk, ahol a háború elesett katonái, azok hozzátartozói (mintegy 320.000 sírkő) valamint a teljes Kennedy család van eltemetve.

Kennedy elnök sírja és az örökmécses

Innen tovább mentünk a Lincoln emlékműhöz. A hely 2 dologról lehet ismerős: itt található a világ legismerteb szobra Abraham Lincoln amerikai elnökről illetve itt játszódott a Forest Gump egyik jelenete

a leghíresebb Lincoln szobor

A tér mellett található az a civilek által 12 millió dollárból megépített vietnámi emlékmű, ahol az 56.000 elesett áldozat neve fel van sorolva. Ez a hely a JAG sorozatból lehet ismerős: Harmon Rebb idejár ki az apjához. (sajnos használható fotó nem készült mert a márványon akárhogy fotóztam mindig valami vagy valaki odanemillő tükröződött be).
Ezután megnéztük nappal is a Fehér házat, de most előről. Hát innen elég kicsinek tűnik és nem is olyan szép mint a TV-ben mutatják :) Ezért később ide még visszatérünk.

Elvittek minket megnézni a Kapitóliumot (persze ezt is csak kívülről lehetett megcsodálni). Talán azt mondhatom, hogy az egyik legszebb látványosság Washingtonban.

Hát nem csodálatos ez az épület?

Innen szabadidő gyanánt mindenféle múzeumot kellett volna megnézni. Hát egyltalán nem izgatott fel a téma, ezért úgy döntöttünk, hogy visszasétálunk inkább a Fehér Házhoz és megnézzük hátulról is (amit tegnap este kivilágítva már láttunk) - na ez az amit a TV-ben látni lehet :)

Ezután visszataxiztunk a szállodába, ahol valami ebéd-vacsora féle után néztünk volna, de sehol nem találtunk Buffalo Steak-et (ez Washington ételkülönlegessége). Úgy gondoltuk, hogy enélkül nem mehetünk el innen ezért utolsó mentsvárként megnéztük a szálloda éttermét, ahol kiemelt ajánlatként megtaláltuk. :) Meg is vacsoráztunk. Mmmm... tényleg nagyon fincsi :) a steak-et bordából csinálják és sülthagymával tálalják valamilyen barbecue féle szósszal.
Ezután indultunk volna ismét egy kis éjszakai városnézésre, ha Barack Obama nem éppen a hotel előtt ment volna el ismét a konvojával és nem zárják le több percre megint az utat. Milyen rossz lehet Neki, hogy mindenhová testőrök és kommandósok kísérik :) Miután elment, végre elindulhattunk.
A buszból megnéztük a Pentagont kivilágítva, de szeptember 11 miatt kiszállni és megközelíteni sem lehetett ezért ez elég gyorsan letudtuk. Washingtonnak ez a része már Virginia államhoz tartozik. Innen tovább mentünk és megtekintettük a hazáért elhunyt hősök emlékművét. Ez egy nagyon precízen megalkotott 6 katonából álló óriás bronzszobor, melynek talpazatán fel van sorolva az összes háború az 1700-as évek óta, amelyben az USA részt vett. Őszintén, nem sok olyan háború, csata, konfliktus volt amiben ne vettek volna részt.

emlékmű az elesett katonákért
Innen pedig elmentünk Georgetown-ba. A városrész Washington mondhatni gazdag negyede, ami az egyeteméről is híres. Itt megnéztük a kikötőt - éttermekkel, szökőkutakkal teli épületek, ami nem a mi pénztárcánkhoz van szabva. De meg kell hagyni gyönyörű

Georgetown-i kikötőknél
Majd a "városban" sétáltunk egy nagyot. Az utcák tele egyetemistákkal, mindenfelé éttermek, kávézók, üzletek este 10-11-ig nyitva.

utcarészlet
Be is mentünk egy könyvesboltba. Kiváncsi voltam Magyarországtól milyen könyvet árulnak. Meg is lepődtem, mert vagy 10 féle utikönyv is volt kishazánkról. Néhányba bele is lapoztunk és az egyikbe a következő számunkra megdöbbentő angol-magyar szótárrészt találtuk. A kiejtésekre figyeljetek:

nagyítsatok rá, megéri :)
Ennyi mindent sikerült a mai napba belesűríteni. Így is majdnem éjfél volt mire visszaértünk a szállodába. Reggel pedig utazunk tovább.
Tartsatok velünk holnap is.
Üdvözlet Mindenkinek:

Christine írta...

Woow! Ez jo kis nap volt! Elveztem!A konyvon jot vigyorogtam. :-)) Koszi hogy igy megosztod velunk! :-)) Kivancsi vagyok hova mentek most.Szoval jovok holnap is!

Ányi írta...

O, tényleg, milyen sok háborús emlékmű, mondjuk ezek engem nem nagyon kötöttek volna le (még szerencse, hogy nekem nem kellett végignéznem, ha-ha, ha).
Gondoltam rá, hogy pont most van szept. 11...
Akönyv jóó, én nem tusom elolvasni, szerencse, hogy értek magyarul :-))))

Osli írta...

Tartalmas napotok volt, az biztos.
Szuper fotókat kaptunk megint. És igen, hát miről is szólhatna a város leginkább, mint a politikáról és a háborúról. Reméljük már nem kell majd sokat írni a listára, és nem kell újabb emlékművet építeni.
A könyvről meg annyit: szerintem ők is ugyanígy megmosolyognák a mi fonetikus írásunkat :D

altalena írta...

Köszi ezt a sok információt, nagyon érdekes amiket láttok és hallotok! További szép utat...

Unknown írta...

Nagyon tetszett ez a nap is :) mintha én is ott lennénk, mikor olvasom a soraidat :) a könyv pedig tök vicces :DDDD

Noncsi írta...

Nagyon jó ez a szótár, klasszak a kiejtések!!!
További jó utat kívánok, sok napsütést és kevés esőt!!! :)

Rucola Designs írta...

Szép történelmi nap volt! :) Forest Gump forevör! :)