2009. szeptember 9., szerda

4.nap Torontó és a Niagara vízesés a kanadai oldalról

A mai napot végig Kanadában töltöttük. Reggel fél 8-kor átmentünk a határon és meg sem álltunk Torontóig. Érdekes volt a mai nap időjárása, mert reggel borult volt, délelőtt ködös (közben 24-26 fok volt), délután eltüntek a felhők, majd 2 perc alatt visszajöttek és kb 20 percig esett is.
Torontóban megnéztük a CN tornyot, ami a világ legmagasabb tornya a maga 553 méterével. több mint másfélszer akkora, mint az Eiffel-torony.

CN torony - a világ legmagasabb toronyépülete

És ha szép idő van, akár a Niagara vízesést is látni lehet. Hát ma nem volt szép idő. Olyan köd volt, hogy néha még a 200 méterre lévő folyót sem láttuk. De azért volt olyan pillanat is amikor egészszépen lehetett a ködfltok között kisasolni :)

Néha csak ennyit láttunk a ködtől. Néma még ennyit sem

Volt a toronyban egy olyan rész, ahol üvegtalaj volt a lábunk alatt. Alattunk meg a nagy semmi. Hát, mit ne mondjak parás volt rálépni.

Üvegpadló - alattunk a nagy semmiség

A tornyot elhagyva megnéztük a többi nevezetességet is (nagyrészét csak a buszból). Érdekesség, hogy Toronto 4 millió lakosára 7 kórház jut és mind a 7 egymás mellett helyezkedik el.
Megálltunk a Parlament előtt. Itt nincsenek kordonok, az megy be aki akar, és azt fotózol amit akarsz :)

A kanadai Parlament épülete előtt

És még azért sem szóltak rám, hogy megmásztam az egyik ágyujukat :)

Rövid ebédszünet után be is fejeztük torontói kiránydulásunkat. Ezután köetkezett az eddigi utazásunklegszebb része. Visszajöttünk a kanadai-amerikai határhoz és egy hajóval egészen bementünk a Niagara lábához. Itt lehetett igazán érezni, hogy mekkora ereje van. Ez tényleg egy életreszóló élmény marad.

Várakozás, hogy feljussunk a hajóra

És a csoda - Niagara lentről :)

Ott lent, hajóztunk

Így nézett ki fentről, ahogy lent hajóztunk

És amit a hajón átéltünk :)

A nagy izgalomak után a parton volt egy Rainforest Café nevű étterem-kávézó, ahol megejtettük a vacsorát (ketten elfeleztünk 1 db hamburgert). Az étteremről annyit érdemes tudni, hogy az egész tényleg úgy van megcsinálva, mintha az ember egy igazi esőerdőben lenne. Tele van állatokkal, fákkal, mindenfelé esik az eső és ha "dörög az ég" még a lámpák is villognak. Londonból és Orlandóból már ismertem a helyet, ezért amikor megláttam, nem volt kétséges, hogy ma egy zsiráfon ülve fogok vacsorázni :)

Vacsora a Rainforest Café-ban

Ezután visszajöttünk az amerikai oldalra és elkezdtünk összepakolni a szállodában. Reggel ugyanis továbbindulunk. A következő uticél:... Na ezt majd, holnap meglátjátok :)

Üdvözlet Mindenkinek:

csuti írta...

Azta mindenit milyen helyeken vagytok! Most irigykedem ám egy picit. Olyan jó, hogy ilyen sok mindent megmutatsz nekünk! Hú, a hajóra én nem biztos, hogy fel mertem volna ülni, de tuti hatalmas élmény lehetett.

Eszter(beszteri) írta...

Ó, de gyönyörű a Niagara vízesés! :) Gratula a felezett hamburgerhez, ez aztán a kitartás! :) Nagyon bejön nekem ez a szék a kávézóban. Ahogy a pólód rácsúszik, tisztára olyan, mintha tényleg a folytatásod lenne... :)

Christine írta...

Szuperek a fotok es a videok is! Jo volt ujra latni! Koszi hogy megmutattad! Kicsit en is irigykedem a hajos kirandulas miatt. Az ugyanis nekunk kimaradt mindig. Igy kulon orultem annak a videonak! :-))

Timcso írta...

Minden reggel izgatottan várom az újabb beszámolót és sosem csalódom! Nagyszerű kirándulás lehet! A fotóid csodásak és videók is nagyon jók, szuper, hogy így megosztod velünk! Az utolsó fotó nagyon muris!:D

További jó utat Nektek!:)

Osli írta...

Köszönöm a csodás képeket, és videókat. A második az igazán nem semmi! :) bár egy ablaktörlő nem ártott volna a kamerára ;)) és a végén a szivárvány is csak a látványt tökéletesíti. :)
Várom a folytatást :)

Ányi írta...

Naon szuper volt olvasni most is a beszámolódat!!! Jövök és olvaslak, nem felejtettelek ám el, ne aggódj, csak most én is sűrűbben vagyok. G-nak írtam de még semmi.
Ui: A zsiráf a kedvencem, én is arra ültem volna ;-)

Unknown írta...

Szeva barátom! Megpróbálok nem elájulni...ok, ok, azszem menni fog :P ... szóval a Niagara kicsi, a torony tudom, hogy csak számítógéppel lett átdolgozva, és az eddigi képek mint a Photoshop ügyes kezelésének eredményei! Ügyes! ... Nekem az az üvegpadlós tetszett! Egy Bungie-t tényleg csinálhatnának oda! ;) ... juteszembe: van ott vhol egy hely, ahol az épület tetejében lehet hullámvasutazni...Seen it?

Waiting for the update

Be good and be safe!

Ur friend

Unknown írta...

Nagyon tetszett a mai napi progitok is :) Niagar vízsés, üvegpadlós kilátó, és a zsiráfos szék :DD állati!!

Rucola Designs írta...

Ide én is szeretnék eljutni eccer, lenyűűűgöző! :)