2009. szeptember 29., kedd

24.nap: Kirándulás a Grand Canyon-hoz

Ma hajnali 5-kor keltünk, mert kirándulni mentünk Arizónába a Grand Canyon-hoz. Miután ketté választották a csapatot, hogy ki melyik részéhez megy a kanyonnak (mi a nyugatihoz mentünk) és megreggeliztünk el is indultunk. Első megállónk kb fél óra múlv volt, ahol megnézhettük a Hoover Gátat. A gát Amerika egyik legnagyobb gátja. Nagyon szép, csak ahol a busz meg tudott állni, ott nem sokat láttunk belőle. A gát a Colorado folyó vizét szabályozza, amely elválasztja egymástól Nevada és Arizona államot.

A rövid pihenő és 2 óra további buszozás után megérkeztünk a Grand Canyon Terminálhoz, ahol szerencsénkre egy hazánk fia volt a sivatagi úton a buszvezetőnk. Egyből megkaptuk a VIP helyeket a buszon. A terminálról három 1 órás kirándulásra vittek mindket a kisebb buszok. Először az Eagle Point nevű helyen álltunk meg, ahol a nemrégiben épült Skywalk van. Ez az a hely, ahol egy üvegpadlójú U alakú folyosó benyúlik a kanyon fölé. Sajnos semmit nem lehetett bevinni (még fényképezőgépet sem) gazdasági okokból. Ugyanis az itt készített fotókat 30$/darab áron meg lehetett vásárolni. Egyet mi is vettünk, mert annyira szép volt a táj mögöttünk :)

Ezen a helyen van még a szikla sor, amiről a hely a nevét kapta. A sziklák egy sas alakot formáznak meg.

középen látható a sas forma

Tovább lehetőség nyílt megnézni egy induán rezervátumot, ahol több indián törzs
lakhelyei, használati eszközei voltak láthatóak.

Második kiskirándulásunk a Guano csúcs volt. Ez az egyik lemagasabb pontja a kanyonnak és az egész sziklát szinte teljesen körbeveszi a szakadék.

A harmadik és egyben utolsó kirándulásunk egy cowboy ranch-hez vezetett, ahol egy szinte filmekbe illő környezet fogadott: lovas cowboy-ok, bitófa, börtön, kocsma, étterem, cowboy feladatok és egyéb ide illő eszközök voltak láthatóak.

Az egész napos kirándulás és a rengeteg beszívott por után hulla fáradtan értünk vissza a szállásra. Ez volt az egyetlen tervezett kirándulásunk Vegasból. De még nincs vége a hétnek. Még bármi közbejöhet :)
Holnap a Strip-en megyünk tovább és fedezzük fel a többi kaszinó-szálloda látnivalóit.

Üdv Mindenkinek

Ányi írta...

Fú, Laci, még a hideg is kirázott, ahogy néztem a kis videót, olyan jó volt látni, hallani!!! :-)Micsoda szuper helyeken jártatok, valami fantasztikus! Olyan jó így utazgatni veletek! :-)
Nem hanyagollak el, csak kevesebb az idő, de olvaslak minden nap :-) Legyetek jók, üdv Arinak is! ;-)

Christine írta...

Egyik csodas kirandulas a masik utan! Fantasztikus ez az utazas!

Secima írta...

Grand Canyon! Nekem meg ez az egyik bakancslistás helyem. Az a video tényleg szenzációs volt. Micsoda látvány! És Ti ott voltatok! Szuper!!!

Unknown írta...

Köszi a videót :) hihettelen, hogy ott vagytok :)) Hover Gát, Skywalk, szuper helyek :)))

Rucola Designs írta...

Hát, nahát... El vagyok ájulva! Lenyűgöző helyek!!! :) Irigy!!! Ha az akasztás nem is, de a börtön már jár neked! Remélem, legalább honvágyad van már! :D Irtó cukin festetek az új cuccokban amúgy! Nem elveszíteni az összeset! :D

Osli írta...

Na jó, a többiek már majdnem mindent elmondtak. Engem attól a képtől rázott ki a hideg, mikor a szikla szélére ültél...nem kellett utána barna kódot elrendelni? :D
Még nézni is félelmetes!

Budaházi Brigitta írta...

Laci, Ari! CSÚCS!!!!!!! Csak most jöttem megint, és látom, hogy jól tippeltem Vegast illetően! YEAH! Király minden, el vagyok ájulva! Nagyon nagyon tetszik a videó, olyan kedves! Veletek örülök, hogy ott lehettek! Az a kép, ahogy mosolyogsz a szikla szélén ülve, hát valami állati klassz! A cowboy-os részben nagyon rossz látni az akasztófás képet, még viccnek is rossz. No, de értem a tréfát! További jó kirándulást! És képeket még még!

Janka írta...

Nekem is kicsit morbid volt látni "akasztás előtt" téged. :P
Remélem, tudod, hogy ezekből a fantasztikus képekből mennyire jó oldalakat kell készítened.
Megjöttek a scrapbookos könyveim, amiket rendeltem, és nézegetve őket, találtam egy sb-oldalt, ami annyira klassz lenne majd neked is. Ha hazajöttök, megmutatom :)