2009. szeptember 16., szerda

11.nap: New York

Ááááá... nagyon fáj a lábam, meg minden csontom. Az elmúlt néhány napban többet mentem, mint ebben az évben összesen. Nagyon kész vagyok.
De nem azért vagyok itt, hogy panaszkodjak. Jöjjönek a mai nap eseményei :)
Késő délelőtt elindultunk kultúrálódni. A Central Parkon átvágva elértünk a Solomon Guggenheim Múzeumig, ami alapvetően egy Kandinsky múzeum, de egy csomó híres festő munkái is megnézhetőek: Manet, Picasso, Van Gogh, Renoir, stb.
Maga az épület egy hengeralakú épület, de belülről egy csigavonal alakú 800 m hosszú kiállítóterem az egész. Nagyon egyedi megoldás.

Az épület kívül

és belül

A kultúrsokk után meg is éheztünk és betoltunk egy igazi amerikai 2$-os hot-dogot.

Tovább sétáltunk, egészen a Metropolitan Múzeumig, ahová csak bekukkantottunk.

Majd a múzeum lépcsőjén pihentük ki magunkat

A délelőtt levezetéseként visszamentünk a Central Parkba. Itt "találkoztam" Jagelló László druszámmal.

Napról-napra azt veszem érszre, hogy New Yorkban egyre több a csöves. Ez nagyon szomorú, mert rengeteg menhely és alapítávny foglalkozik a hajéktalanokkal.

Tudom, hogy nem szép ilyen mutogatni, de sajnos ilyen is van

A Central Park közepén egy domb tetején emelkedik ki a Belveder Kastély, aminek igazából időjáráselőrejelzés a funkciója, amellett, hogy a túristák ingyen megnézhetik.

Itt most egy kicsit exkuzálnom kell magamat egy pár nappal ezelőtti mondatomért. Az a szökkút, amire azt írtam, hogy a Jóbarátok főcímét itt forgatták, ma kiderült, hogy nem is az. De, a lényeg, hogy megtaláltuk az igazit :)

És kárpótlásul egy panorámán mutatom meg a környezetét. Szerintem marha szép.

Ennél a képnél el akartam játszani, hogy elveszítem az egyensúlyomat. Hát a nagy igyekezetben tényleg el is vesztettem. Nem sok híja volt, hogy nem a szökőkútban landoltam

De ezután még mindig nem volt elég a vizes éményekből, béreltünk egy csónakot és csónakázni indultunk a park taván. Életemben nem eveztem még igazi csónakban, hát ma ezt is kipróbáltam és egész jól ment :)

Majd Ari vette át az evezőket, hogy bizonyítsa, hogy Ő is megtudja csinálni. Be kell valljam jobban evezett, mint én :)

Aztán még a szomszéd csónakázó párral fényképezőt is cseréltünk, hogy közös fotókat tudjunk csinálni egymásról. Ez is még egy érdekes sztori volt. Itt sem kellett sok, hogy a gépek a tóban landoljanak :) De a képek legalább jók lettek :)

Délután dél felé indultunk el. Greenich Village-ben van egy park, a Washington Square Park, ahol egy a párizsi Diadalívhez vagy inkább a londoni Marble Arch-hoz hasonlító ív látható

A parkról még annyit, hogy a New York Egyetem mellett található és az egész park tömve van egyetemistákkal.
3 dolog miatt jöttünk a városnak ebbe a részebe. Az első és számomra az egyik legkedvesebb élmény az az épület, amit, mint a Jóbarátok lakóházaként mutatnak a sorozatban.

Ha még nem derült volna ki, ez a kedvenc sorozatom - szóval kihagyhatatlan volt az épület :)

A másik 2 ok pedig, hogy megnézzük New York olasz és kínai negyedét, a Little Italy-t és a Chinatown-t. Little Italy, nekem egy kicsit búcsú jellegű valami, ahol ezer-meg ezer utcai kajaárus és mindenféle lepusztult vidámparki ökörség volt. A kaják egy része egész jól nézett ki, de igazából kínaira voltunk kiéhezve. Ezért itt csak egy mozarellás szendvicset feleztünk el.

A kínai negyed egy nagy csalódás volt számomra. Egy tipikus kínai piacra emlékeztető városrész a leggagyibb kínai termékekkel, utcai Rolex és DVD film árusokkal. És persze egy normális kínai kajáldát nem találtunk. Igazából olyan kajáldákra számítottam, mint Camden Town Londonban. Ott aztán lehet kínait enni :)
Meg is mérgesedtem és "haza" indultunk. Hullafáradtan és éhesen már csak arra volt erőnk, hogy egy kis fánkot vegyünk meg valami innivalót.
Itt most este 10 óra van, de érzem, hogy nagyon gyorsan ágyba fogok zuhanni :)

A holnapi napot még nem volt erőm megtervezni, de annak még bele kell férnie a mai napba :)
Köszi, hogy benéztél és velünk tartottál ma is :)
Holnap megint jövök

Üdv

Christine írta...

Megint sok erdekes helyen jartatok! A szokokutakat en is szeretem. :-)))

csuti írta...

Ó LaceE, most megint úgy örülök, hogy megmutattad ezeket a képeket. A Jóbarátok nekem is nagyon nagy kedvencem! Imádom! És milyen jó volt látni így azt a lakóházat, meg a szökőkutat. Köszi-köszi! További szép napokat!

Ányi írta...

Legközelebb nagy éjszakai Jóbarátok-nézést tartunk :-) Én is imádom. A többi hely is klassz volt, már minden nap várom az újabb beszámolót, mert tök jó olvasni (gondolom, átélni sem kutya). A 7végén nem leszek, de majd pótollak!
Szerintem karcsúbb a derekad. ;-)

Unknown írta...

ez volt a kedvenc New York-i napom :) a Jóbarátokat én is imádom :) a Guggenheim múzeumról pedig már annyi zh-t, esszét írtam, hogy szuper volt a fotóidon újra látni! A Central Parkot eddig is szerettem, de most mégjobban megszerettetted velem :)) Jó pihenést, holnap is jövök ;)

Osli írta...

Nem csoda, hogy fáj a lábatok, megint nagyon sokat mehettetek. Sajnálom a csalódást a kínai negyed miatt. Sok dolog romantikusabb a filmekből...de hát ez is Amerika :)
A sorozatot én is szeretem, köszi, hogy ilyen ereklyéket hoztál ;)

Rucola Designs írta...

Tuttam, hogy rokonlelkek vagyunk! 1. Jóbarátok marathonba én is beszállnék! 2. Vizes és múzeumi napunk nekünk is volt! (A Guggenheim azért nagyobb rulez, mint a D'Orsay, de Kandinskin kívül ott is voltak a többiek.) 3. Csípjük a diadalíveket! :) 4. Bírjuk a szökőkutakat!
+ Sorozat extra: másik kedvencemben a Maffiózókban (Sopranos) Kis Itália azért fontos hely! :)

Janka írta...

Mikor olvastam, h a Szex és NY, illetve a Jóbarátok helyszíneit is felkeresed, jó érzés volt tudni, hogy nem csak én lennék ilyen :) Kár, hogy Central Perk kávézó nincs ;) Pihenjetek, vagy legalább tartsatok ki, míg hazaértek. Itthon ráértek kipihenni mindent!

Secima írta...

Szökőkút, vízesés, tenger, bármi ami víz jöhet. Imádom őket, mint ahogy ti is. Szuper lett a panorámafotód. :)))