2009. szeptember 15., kedd

10.nap: New York

Először is Osli kérésére megmutatom, hogy mi is az amit New Yorkban egy 21. emeleti hotelszobából látni lehet, úgy hogy körülöttünk, minden épület minimum 30-40 emelet magas

A mai délelőttünk többnyire pihenéssel telt. Mivel már kezdtünk a lábunkban némi izomlázat érezni a sok gyaloglástól úgy éreztük, hogy délelőtt meg sem fogunk mozdulni. Nagyjából 10 óráig bírtuk is, amikor rájöttünk, hogy mivel nem hoztunk 1 hónapra elegendő ruhát, így a 10. napon már nem nagyon van tiszta cuccunk amit felvegyünk. Mivel a szálloda mosás szolgáltatási díjai magasabbak, mintha a ruhákat újból megvennénk (egy pár zokni mosása: 3,75$, egy alsógatya: 4$), ezért úgy döntöttünk, hogy kipróbáljuk a filmekből ismert amerikai nagy közös mosodát :) A szállodától 3 sarokra találtunk is egyet. Nagyon modern és szép volt. Vagy 30 mosó- és 30 szárítógéppel, a várakozóknak 10 internettel rendelkező számítógép, TV-k, mosószer automata, szóval mindennel felszerelt, ami egy mosáshoz kell :)
Néhány perc tanakodás után rá is jöttünk mi, hogy működik :)

A fullos mosógép

ruhák a szárítóban

Nagyjából 1,5 óra alatt ki is mostunk és meg is szárítottuk a ruhákat. Otthon is mehetne ez ilyen gyorsan :)
Visszacuccoltunk a szállodába, majd ebéd és újabb pihenő után kötetlen sétára indultunk a 5.sugárúton. Itt végre megnézhettük az egyik legszebb és legnagyobb templomot a St.Patrick-ot.

St.Patrick templom a felhőkarcolók és a luxusüzletek között

és ilyen belülről

A héten van New Yorkban az egyik legfontosabb divat esemény: a Mercedes-Benz Fashionweek. Itt mutatták most be, hogy jövő tavaszra miben (nem) fogunk járni. Bent világsztárok tönkelege, akik még véletlenül sem jöttek ki.

azért volt egy-két divatellenes pacák is :)

Rövid idő alatt meguntuk a várakozást a sztárokra és tovább indultunk. Lassan sötétedni kezdett, amikor "szembejött velünk" az Empire State Building a maga 102 emeletével, amiből 86-ig fel is lehetett menni.

A többszáz fős sort mire kivártuk, szerencsére teljesen besötétedett. Olyan kilátás tárult elénk New York-ról, amit sehonnan máshonnan nem láthattunk volna.

És egy kis romantika New York "felett"

Az épület shopjában megnéztük és kipróbáltuk amit csak lehetett. Még Szabadságszobornak is "beöltöztünk":

Hazafelé a Broadway-en jöttünk, ahol a Time Square-n szomorúan olvastuk, hogy Patrick Swayze meghalt. Nyugodjék békében :(

Hogy a kedvünket kicsit feldobjuk bementünk a világ legnagyobb (3 emeletes) M&Ms boltjába. Kibírtam, hogy nem vettem egy falat csokit sem (bár sajnos a Donkin' Donuts fánkoknak nem tudok ellenállni - naponta max 2 db).

egy M&Ms csokigolyóval

Túl sok mindent nem láttunk ma, de a kilátás a toronyból mindenért kárpótolt.
Holnapra azért egy kicsit több látnivalót tervezünk :)

Gyertek velünk akkor is :)
Üdv Mindenkinek:

Christine írta...

A szaritogep nekem is a kedvencem. Hogy az angolok miert nem veszik at a jo dolgokat toluk....akkor nem ket napig szaradna a ruha.
Jok a kepek nagyon! Jovok holnap is! :-))

altalena írta...

Gyönyörű minden amit láttok...:)
Én most tőled értesültem, Patrick S. haláláról, úgy elszomorodtam:(
Sajnálom szegényt...

Rucola Designs írta...

Nekem tetszik a kilátás az ablakotokból, de az éjszakai látkép... wowo!!! :) Nem kell minden nap sokat látni, élménynek nem volt kevés! :) Poor PS.... :(( R.I.P.

Unknown írta...

Nekem a kilátás az ablatokból is nagyon bejön. De főleg az éjszakai panoráma után kezdtem el olvadozni... gyönyörű!!! Nagyon szeretném én is élőben látni!!! Jó kirándulást holnapra is, én tuti jövök ;)

Osli írta...

Köszönöm a fotót :)
Azt, meg hogy az esti NewYorkot látva romantikus hangulatba kerültetek, nem is csodálom :) Nagy élmény lehetett megint.
Érdekes, hogy minden olyan nagy arrafelé, még a csokigolyó ölében ülve is egészen aprónak látszottál ;)
Patric Swayze halálának hírét én ma reggel a televízióból kaptam, pont arra kapcsoltam be, hogy a Dirty Dancing egy részletét mutatják, s még a hír ki sem volt írva, már tudtam. Nagyon beteg volt szegény :( Érdekes, ahogy a képen kivetítőn adják hírül a nagyvilágnak...
Alig várom a holnapi bejegyzésed

csuti írta...

Annyira jó helyen jártok, olyan szuperek ezek a képek, köszi, hogy megmutatod!

Janka írta...

Fantasztikus látvány, fantasztikus fotók! Remélem, jó sok van, és lesz mit oldalba foglalnod ;)

Secima írta...

Tőled tudtam meg a szomorú hírt. :( Te vagy a reggeli hírszolgálatom. Azért a jó híreidnek jobban örülök.
Tetszik, hogy több oldalról is bemutatod a látottakat. A kilátások tényleg fenségesek. :))